Tuesday 29 June 2010

Hujung minggu di Legoland

Hujung minggu yang lalu memang detik yang sangat ditunggu-tunggu. Terpancar kegembiraan di wajah anak-anak mama, tak sabar…

Jumaat petang, selesai sesi persekolahan dan kelas agama, semua bergotong royong membersihkan kereta baba, kemudian masing-masing packing pakaian yang perlu dibawa, tak banyak, Cuma untuk 2 hari satu malam saja. Emm..rajin dan bersemangat sungguh anak-anak mama. Mama pula apa lagi, bertungkus lumus menyiapkan bekalan untuk 2 hari ni..yelah kan..kat sini tak semudah Malaysia untuk nak dapatkan makanan yang bersesuaian dengan kita..

Pagi Sabtu, 26 Julai 2010, tepat jam 6.30 pagi, kami bertolak menuju destinasi.. Legoland Windsor, tak begitu jauh dengan London. Perjalanan yang mengambil masa hampir 5 jam berakhir sebaik saja papan tanda Legoland tertera.. Meriah sungguh bila 3 keluarga besar berkumpul..

Berkampung di sana dua hari memang memenatkan dan menguji sejauh mana stamina anak-anak mama. Memang tahan lasak, kan. Berbagai permainan yang hendak diteroka. Semuanya tak kenal erti penat, berlari ke sana sini, dan sabar menunggu giliran dalam cuaca yang begitu panas. Namun suasana ceria dan kemudahan yang ada menyebabkan masa begitu pantas berlalu. Tepat jam 6 petang, semua permainan dihentikan dan kami bersiap untuk pulang. Semuanya keletihan, tapi Baba bersedia menempuh perjalanan pulang yang agak panjang.

Alhamdulillah… bahagia melihat keseronokan anak-anak. Terima kasih juga buat Ida sekeluarga dan Iza sekeluarga.. Moga ukhuwwah sentiasa dan terus erat, Insya Allah…






Ummu Balqis

No comments:

Post a Comment