Monday 21 June 2010

Strawberry Picking




Seawal jam 7.30 pagi, kami bertolak menuju Swansea, dengan perjalanan mengambil masa 1 jam 15 minit untuk bersama dalam program santai hujung minggu bersama beberapa keluarga lain. Selesai menjelajah tapak ‘carboot’ dan membeli apa yang patut, tepat jam 11.00 pagi kami bertolak ke “Strawberry Farm” yang terletak tidak jauh dari tapak jualan ‘carboot’.

Hari minggu yang redup dengan angin bertiup sepoi-sepoi bahasa, menambah keceriaan 5 keluarga meneroka kebun strawberi di Swansea. Siapa lagi kalau bukan anak-anak yang begitu seronok mengutip strawberi dari satu batas ke satu batas sambil merasa keenakannya. Istimewanya kebun ini, masuk percuma, boleh petik dan makan percuma, Cuma yang dibawa keluar sahaja yang perlu ditimbang dan harganya sangat murah berbanding di pasaran.


Strawberi..
Cantik rupanya, manis rasanya..
Subhanallah..Indahnya ciptaan Yang Maha Esa..

Anakku…
Kejadian kita jauh lebih indah dari itu..
Doa mama tidak putus buat kalian
Puteriku…
Moga akhlakmu
Lebih bersinar dan menawan
Sebagai mukminah
Harapan ummah

Selesai ‘picking’, masa untuk rehlah, menjamu selera.. manakala anak-anak masih belum reda bergerak aktif di taman permainan yang tersedia.

Hari yang ceria walaupun semuanya kepenatan..Harapan agar perjalanan yang bukan sekadar suka-suka. Bahkan mengambil peluang untuk meneliti ruang mentadabbur hebatnya kuasa Ilahi di segenap penjuru alam..semuanya unik, tersendiri dan tiada yang sia-sia..Subhanallah…..

Ummubalqis.

No comments:

Post a Comment