Tuesday 29 June 2010

Permata hati mama...





Anakku..

Permata hati mama…masih terasa gerakanmu tika di alam rahim. Bahagianya..takjub dengan kebesaranNya, bersyukur atas rahmat dan kurniaNya..diberi peluang…bersama nyawa ada nyawa…bersama jasad ada jasad…untuk dibawa…dikasih..dibelai…dan dipertanggungjawabkan. Masih terbayang di ruang mata mama, tangis dan tawamu..aduh..comelnya. Namun….mama tahu..hadirmu bukan untuk disuap cuma. Bukan juga untuk disogok dengan harta semata… malah… untuk di isi ruh dan jiwa..

Maafkan mama sayang.. dalam mendidikmu, terlalu banyak yang tersasar dari landasan. .Lantaran kurangnya sabar, kurangnya ilmu, kurangnya iman dan juga amal…

Anakku..terlalu banyak mama bermonolog dalam hati, terasa lemahnya mama dalam menjadi qudwah…sebagai bekalanmu dewasa nanti.. anakku….

Anakku… kasih mama tiada penghujung.. namun..kasih Ar-Rahman.. tiada tandingan nilainya…Anakku..selagi nafas belum terhenti.. selagi nyawa belum di panggil Ilahi…azam mama tetap satu…. memelukmu dengan ilmu.. membelaimu dengan iman…memimpinmu dengan amal…bersama mama..untuk mengerti hikmah perjalanan yang entah bila penghujungnya ini…

Puteri-puteriku...

Sambutlah tangan mamamu ini, kerana inilah laluannya. Biarpun payah, kita harungi bersama, biarpun pahit, kita telan bersama.. kerana setiap jalan menuju iman.. maharnya adalah mujahadah yang panjang… menuju kasih dan redha Ilahi.. Rabbul Izzati..

Ummu Balqis

2 comments:

  1. Terharu baca entri ini. Moga kita sama kuat & tabah di dalam mendidik amanahNya..:)

    ReplyDelete
  2. Insya Allah..terima kasih sudi ziarah..

    ReplyDelete